PlayStation Oyunları Android Cihazda Nasıl Oynanır? [Resimli Anlatım]


PlayStation Oyunlarını Androidde Oynama

PlayStation çıktığı günden bu yana oyun dünyasının en başarılı konsolu olmayı sürdüyüyor. Sadece oyuna odaklı olması ve basitliği ile bu başarıyı yakaladı diyebiliriz. Çıktığı ilk zamanlar o günün şartlarına göre bir hayli iyi grafik ve oynanışa sahip olan PlayStation oyunları hala bu özelliğini koruyor. Android için geliştirilen oyunlarda PS1 oyunları kadar kaliteli olmasına rağmen bir çoğu o oyunlardaki tadı vermiyor. Belki de bu özlem veya eskiye hayranlık nedeniyle geliştirilen emülatörler yardımıyla Android işletim sistemine sahip cihazlarımızda PS1 oyunlarını rahatlıkla oynayabiliyoruz.

PS1 oyunlarını emülatör yardımıyla oynadığımızı belirtmiştim. Kullanacağımız emulatörün adı FPse for android adlı uygulama. Bu uygulama içerisinde PS1 oyunları ile gelmiyor. O yüzden indirdikten sonra neden içerisinde oyun yok diye kızmayın. FPse for android uygulamasının son sürümünü indirin ve cihazınıza yükleyin.


FPse for android uygulamasında sorun yaşayanlar ePSXe for android indirin. İki uygulama için de ayar ve oyun oynama mantığı aynı.

FPse for android Ayarları (v0.11.167)


Uygulamayı açarken internete bağlı olun. Şöyle bir uyarı ve indirme yapacak. Bu indirme sizin cihazınıza uygun video ve ses eklentileridir. OK demekten başka seçenek yok zaten.

(Resimlere tıklayarak büyük halini görebilirsiniz.)

İndirme tamamlandıktan sonra dil ayarları geliyor. Maalesef bir çok uygulamada olduğu gibi FPse for android adlı uygulamada da Türkçe dil desteği yok. Bizde ENGLISH seçeneğini seçiyoruz.


Dil ayarını yaptıktan sonra karşımıza bir anlaşma ekranı çıkıyor. Burada uygulamanın emulatör olduğu oyun bulundurmadığından bahsedilmiş. I AGREE seçeneğini seçiyoruz.


Şartları kabul ettikten sonra bizden SDCard'ı tarayıp PS oyunu bulmak için izin istiyor. Daha oyun indirmediğimiz için bu soruya NO dememiz gerekiyor ancak bu seçenek işlemleri uzatıyor. Bu sebeple OK diyoruz. 


Tarayıp hiçbir şey bulamıyor ve bize hangi formattaki dosyaları çalıştırdığını, neler gerektiğini anlatan bir uyarı veriyor. OK diyip geçiyoruz.


Sonunda uygulamamızın menüsüne ulaştık. Ayarlarımızı tamamladık şimdi QUIT ile uygulamadan çıkıyoruz ve oyun indirme kısmına geçiyoruz.


PS1 Oyunlarını İndirme
Bildiğiniz gibi PS1 oyunları CD ile çalıştırıyordu. Bu da demek oluyor ki bir PS1 oyununun olabileceği maksimum boyut 700 MB. Ancak bu yine de az bir boyut değil bu sebeple PS1 oyunları "ripli" olarak da bulunabiliyor ve bunların boyutları bir hayli küçük oluyor.
Peki ne demek bu ripli oyun? Ripli oyun demek; oyunun sesleri, bazı aradaki görüntüleri vb. şeylerin kesilmesi çıkarılması ve oyunun boyutunun küçülmesi demek. Bu çıkartma işlemleri oynanışa hiç bir etkisi olmayan küçük ama çok etkili işlemlerdir. 


PS1 oyunlarının bulunduğu bir çok site var ancak çoğu yabancı. Ben kendi kullandığım ve gayet sağlam, güvenilir olan 2 site adresi paylaşıyorum sizlerle. Biri yerli biri yabancı. Türkçe siteyi kullanmanızı tavsiye ederim, eğer bulamadığınız oyunlar olursa yabancı siteyi tercih edin.  

Türkçe Site: konsoloyunlari.net (trfighters)
Yabancı Site: romhustler.net 

Bu sitelerden istediğiniz PS1 oyununu indirin ve .rar'dan çıkarın. Çıkan dosyayı CihazHafızası'na veya SDCard'a atabilirsiniz. Attığınız dosyanın formatı ".iso .bin .img" olmadılır. rar'dan çıkarmadan atarsanız emulatör oyunu görmez ve oynayamazsınız.

Ben Crash Team Racing adlı oyunu indirdim ve .rar formatında şu an. 
.rar'dan çıkartmak için; Sağ Tık->Buraya Çıkart işlemini yapmamız yeterli.


.rar'dan çıkan klasör içinde .bin ve .cue formatında iki dosya, bu da demek oluyor ki ben doğru şeyi indirmişim, format dönüştürmesi yapmama gerek yok ve emulatörüm oyunu rahatlıkla açabilir.


Oyunun .iso dosyasını CihazHafızasına veya SDCard'a atıyoruz ve FPse for Android adlı uygulamayı tekrar açıyoruz.  

Uygulamayı açınca otomatik olarak tarama yapmaya başlıyor.


Tarama bitti ve görüldüğü üzere indirip attığım oyunu buldu. 


Oyunun kapak resmini kendisi otomatik olarak buldu ve ekledi. Şimdi o resme tıklayarak oyunu başlatıyoruz.


Evet arkadaşlar işte bu kadar basit bir şekilde özlediğiniz veya bir türlü oynama fırsatı bulamadığınız PS1 oyunlarını android cihazlarınızda rahatlıkla oynayabilirsiniz. Yönlendirme, tuşlar PS ile birebir olarak dizayn edilmiş ve yerleştirilmiş.
Takıldığınız bir nokta olursa yorum bölümünden sorabilirsiniz. Hepinize iyi eğlenceler... 

Yorumlar

  1. S.a verdıgınız lınk kırık download edemıyorum yardımcı olursanız sevınırım tesekkurler...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarınız için teşekkürler, link yenilendi.
      İndirebilirsiniz

      Sil
  2. Playstation oyunları ni telefonda oynamak telefona zarar verir mi God Of War yada gta gibi telefonun sürümü 4.2.2.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir zarar vermez aslanlar gibi oynarsın.
      Yalnız gta android için var zaten: http://www.androidliyim.com/search?q=gta

      Sil
  3. Teşekkürler. bir şey isteyecektim ben abi god Of War bulamadım bana ripli god Of War linki atabilirmisin serisi fark etmez abi şimdi den Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler. ben bir şey isteyecektim abi god Of War bulamadım bana ripli god Of War linki atabilirmisin abi yardimci olursan çok makbule geçer şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. coolrom sitesi de güzel bakmanızı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  6. Siteye bakbe 2014 de yorum var teredilmiş bir site halbuki güzel gidiyormuş noldu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Site Sahibi Anıl4.05.2022 18:11

      İyi gidiyordu gerçekten üni. bittikten sonra iş hayatına girdikten sonra ilgilenemediğim için devam ettiremedim. Terk edilmedi ama güncel değil diyebilirim. Yardımcı olmaya çalışıyorum hala

      Sil
  7. helal olsun anıl. yıllarını vermişsin. 2022 bitiyor umarım buraya da cevap yazarsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Şimdi fark ettim gerçekten çok zaman geçmiş 10 yıl olmuş. Hala faydası varsa ne güzel :)

      Sil

Yorum Gönder

Dikkat;
Kurulum talimatlarını dikkatlice okuyarak, adım adım kurulumu yapınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

Spider-Man Unlimited [Hile] v1.8.1b (MOD APK)

ÇILGIN HIRSIZ v4.6.0f Hile MOD APK | PARA KOSTÜM ANTİ BAN HİLELİ

Android USB Hata Ayıklama Modu Açma (Bütün Versiyonlar için)

Mount & Blade: Warband v1.071 (APK-OBB)

Batman: The Dark Knight Rises v1.1.5f (APK+OBB) - I'm Batman!

BombSquad - Multiplayer Savaş Oyunu

Score! Hero v1.66 MOD APK | Para ve Enerji Hilesi

Dream League Soccer 2016 v3.041 MOD APK - PARA COIN HİLELİ